✔ 100% verse dadels   ✔ Duurzame teelt

✔ Gratis verzending Benelux & Duitsland vanaf € 50,-

Nederlandse Site Engelse site

Waarom zijn dadels gezond?

Dadels worden vaak bestempeld als een verantwoord tussendoortje. Deze steenvrucht is niet alleen erg lekker, maar een dadel is ook nog eens gezond. Maar wat maakt een dadel precies zo gezond? In deze blog vertellen we je wat de dadel zo gezond maakt. Niet alleen is deze vrucht een bron van vitamines en mineralen, maar ook tijdens de zwangerschap of als je last hebt van diabetes kan het eten van dadels zo zijn voordelen hebben. Loopt het water je al in de mond nu we het over deze smaakvolle dadels hebben? In dat geval kun je dadels bestellen via de webshop van Yogi & Yousef.

Dadels zitten vol vitaminen

Waar zijn dadels goed voor? Ten eerste zitten deze steenvruchten vol met diverse vitamines. Vooral verse dadels zonder enige vorm van additieven zitten vol met goede stoffen. Hoe directer ze van de palmboom op een natuurlijke wijze geproduceerd worden, hoe meer de gezonde voedingsstoffen behouden blijven. Dadels eten is dus niet alleen lekker, maar ook bijzonder gezond. In een dadel tref je meerdere soorten vitamines aan:

  • Vitamine A: goed voor de huid, haar, nagels, ogen en afweersysteem.
  • Vitamine B: belangrijk voor het omzetten van voedingsstoffen naar energie.
  • Vitamine E: biedt bescherming aan cellen, bloedvaten, organen, ogen en weefsel.
  • Vitamine K: ondersteuning voor de botten en goed voor baby’s.

Verse dadels extra zacht - doos 750 gram

Dadels zitten vol mineralen en vezels

Dadels eten levert je niet alleen veel vitamines op. Verse dadels zitten ook vol mineralen en vezels.

De volgende mineralen zijn aanwezig in onze Dalia Sukkary dadels:

  • Calcium: goed voor de botten, zenuwen, spieren, bloedomloop en het transporteren van andere mineralen.
  • IJzer: belangrijk voor de vorming van rode bloedlichamen.
  • Zink: essentieel voor het opbouwen van eiwitten, een sterk immuunsysteem en de ontwikkeling van weefsel.
  • Mangaan: goed voor de botten en de stofwisseling.
  • Koper: essentieel voor het bindweefsel en de botten.
  • Magnesium: belangrijk voor botten, spieren en het verwerken van zenuwprikkels.
  • Kalium: goed voor de vochtbalans en je bloeddruk.

Daarnaast zit een verse dadel vol met vezels. Per 100 gram kun je al snel rekenen op gemiddeld zo’n 8 gram vezels. Voedingsvezels hebben meerdere voordelen. Ten eerste zorgen vezels ervoor dat je sneller vol zit. Hierdoor eet je minder, wat onnodig snacken voorkomt. Vezels verkleinen daarnaast de kans op hart- en vaatziektes, diabetes 2 en darmkanker. Je spijsvertering zal tevens beter werken als je dagelijks genoeg vezels tot je neemt.

Dadels en diabetes

Dadels hebben de reputatie dat je ze beter niet (of niet te veel) kunt eten als je last hebt van diabetes. Dit klopt in het geval van gedroogde dadels die geconfijt zijn. Deze dadels bevatten meer koolhydraten en suikers in vergelijking met andere soorten fruit. Bij verse dadels is dit niet het geval. Verse dadels bevatten minder suiker en koolhydraten. Dit is helemaal het geval wanneer deze vruchten op een natuurlijke en duurzame wijze geproduceerd worden, zoals bij ons het geval is. Wij voegen geen extra suikers en andere additieven toe. Daarom kan verse dadels eten prima als je diabetes hebt. Wel zal de ene diabetes patiënt meer dadels per dag kunnen eten dan de andere. Test dus voor jezelf wat je het fijnst vindt. Daarnaast zijn dadels en dadelpasta goede vervangers voor geraffineerde suikers in recepten.

Ontbijt met dadels

Dadels tijdens de zwangerschap

Zijn dadels gezond of niet tijdens de zwangerschap? Dadels zijn aanraders voor zowel vrouwen die zwanger willen worden als vrouwen die zwanger zijn. Ten eerste heb je hierboven kunnen lezen dat verse dadels veel vitamines, mineralen en vezels bevatten. Dat is goed voor jezelf en voor de baby. Daarnaast is het zo dat een zwangerschap best veel van je energie vergt. Het eten van een aantal dadels per dag geeft je meer energie, onder meer omdat de vitamines en mineralen snel in de bloedbaan worden opgenomen. Dadels eten is niet alleen goed tijdens de zwangerschap, maar het kan ook een positief effect hebben op de bevalling. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de gemiddelde ontsluitingsfase meerdere uren korter is bij vrouwen die dadels eten. Dit verschil kan oplopen tot zo’n 7 uur. Daarnaast heb je een grotere kans op een bevalling die op natuurlijke wijze begint en zullen de weeën sneller op gang komen.

Dadels en zwangerschap

Hoeveel dadels mag je eten per dag?

Dadels zijn gezond voor iedereen. Deze steenvrucht past dan ook uitstekend binnen een gezond dieet. Dadels eten is daarom een aanrader. Let hierbij wel op dat je niet te veel dadels per dag eet. Op vele sites wordt aangeraden om maximaal drie tot vijf dadels per dag te eten. Hierbij gaat het echter wel om de gedroogde varianten. Bij ons tref je duurzaam geproduceerde dadels aan die zo natuurlijk mogelijk gehouden worden. Hierdoor bevatten onze dadels minder suikers, koolhydraten en calorieën. Daarom kun je prima vijf tot zeven van onze verse dadels per dag eten.

Gratis verzending Benelux & Duitsland

Vanaf € 50,-

Duurzaam geproduceerd

in Saudie Arabië

100% Natuurlijke dadels

Direct van de palmboom

Veilig en snel afrekenen

Betaalmethodes

© YogiYousef

De waardering van www.yogiyousef.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.7/10 gebaseerd op 157 reviews.